Ugrás a tartalomhoz Ugrás a főmenühöz Ugrás a lábléchez

TÁJÉKOZTATÓ a FÚRT és ÁSOTT KUTAK bejelentési kötelezettségéről

Értesítjük a Tisztelt Lakosokat, hogy a jelenlegi szabályozás alapján 2023. december 31-ig kell bejelenteni az önkormányzat jegyzőjének az 500 köbméter/év vízkivétel alatti, engedély nélkül létesített ásott és fúrt kutakat.  Az eljárás díjmentes.

Fennmaradási engedélyt kizárólag olyan kutakra kaphatnak, amely

  • legfeljebb 500 köbméter/év vízigénybevétellel, kizárólag talajvízkészlet vagy parti szűrésű vízkészlet felhasználásával üzemel;
  • épülettel vagy annak építésére jogosító hatósági határozattal, egyszerű bejelentéssel rendelkező ingatlanon van, és magánszemélyek részéről a házi ivóvízigény vagy a háztartási igények kielégítését szolgálja.

A bejelentést a 41/2017. (XII. 29.) BM rendelet 2. melléklete szerinti nyomtatvány kitöltésével kell kezdeményezi.

A fennmaradási engedélyhez szükséges kötelezően csatolandó mellékletek:

  • ívóvízcélú használat esetén a 147/2010.(IV.29) Korm. rendelet szerinti vízminőség-vizsgálat eredménye
  • ingatlan tulajdoni lapja, térképmásolata (mindkét esetben elegendő a nem hiteles, a földhivatali portálról, a TAKARNET-ről letöltött dokumentum)
  • a kút műszaki dokumentációja
  • fényképfelvétel a kútról és környezetéről (elég egy db fotó, amin jól látszik minden)
  • a nyomtatvány értelemszerű kitöltése
  • a dokumentumok eljuttatása az önkormányzat jegyzőjének:
    • e-mailben:
    • személyesen: Ásotthalmi Polgármesteri Hivatal (6783 Ásotthalom, Szent István tér 1.)

Amennyiben a fúrt vagy ásott kút dokumentációja nem áll rendelkezésre (elveszett, megsemmisült stb.), regisztrált kútfúró mester készítheti el a műszaki leírást.  A műszaki dokumentáció utólagos elkészítésének költsége az ingatlantulajdonost terheli.