TÁJÉKOZTATÓ a FÚRT és ÁSOTT KUTAK bejelentési kötelezettségéről
Értesítjük a Tisztelt Lakosokat, hogy a jelenlegi szabályozás alapján 2023. december 31-ig kell bejelenteni az önkormányzat jegyzőjének az 500 köbméter/év vízkivétel alatti, engedély nélkül létesített ásott és fúrt kutakat. Az eljárás díjmentes.
Fennmaradási engedélyt kizárólag olyan kutakra kaphatnak, amely
- legfeljebb 500 köbméter/év vízigénybevétellel, kizárólag talajvízkészlet vagy parti szűrésű vízkészlet felhasználásával üzemel;
- épülettel vagy annak építésére jogosító hatósági határozattal, egyszerű bejelentéssel rendelkező ingatlanon van, és magánszemélyek részéről a házi ivóvízigény vagy a háztartási igények kielégítését szolgálja.
A bejelentést a 41/2017. (XII. 29.) BM rendelet 2. melléklete szerinti nyomtatvány kitöltésével kell kezdeményezi.
A fennmaradási engedélyhez szükséges kötelezően csatolandó mellékletek:
- ívóvízcélú használat esetén a 147/2010.(IV.29) Korm. rendelet szerinti vízminőség-vizsgálat eredménye
- ingatlan tulajdoni lapja, térképmásolata (mindkét esetben elegendő a nem hiteles, a földhivatali portálról, a TAKARNET-ről letöltött dokumentum)
- a kút műszaki dokumentációja
- fényképfelvétel a kútról és környezetéről (elég egy db fotó, amin jól látszik minden)
- a nyomtatvány értelemszerű kitöltése
- a dokumentumok eljuttatása az önkormányzat jegyzőjének:
- e-mailben:
- személyesen: Ásotthalmi Polgármesteri Hivatal (6783 Ásotthalom, Szent István tér 1.)
Amennyiben a fúrt vagy ásott kút dokumentációja nem áll rendelkezésre (elveszett, megsemmisült stb.), regisztrált kútfúró mester készítheti el a műszaki leírást. A műszaki dokumentáció utólagos elkészítésének költsége az ingatlantulajdonost terheli.